Tuesday, 15 January 2013

Τι είναι η δίαιτα Harcombe?

Η δίαιτα αυτή αποτελείται από τρεις φάσεις:

Στην 1η φάση ακολουθούμε ένα πενθήμερο πρόγραμμα δίαιτας ως εκκίνηση, για το νέο τρόπο διατροφής. Είναι αρκετά βραχυχρόνιο ώστε να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό αλλά και αρκετά μακροχρόνιο για να έχει σημαντική επίδραση σε περίπτωση που έχουμε κάποια από τις τρεις σωματικές καταστάσεις που έχω αναφέρει σε προηγούμενα posts. Κατά ην 1η φάση καταπολεμάμε τις λιγούρες αφού το κίνητρο και η θέληση μας είναι στο ζενίθ τους. Επίσης είναι πολύ εύκολο να πετύχετε σημαντική απώλεια βάρους, μόνο μέσα σε αυτές τις 5 μέρες. Μπορείς να συνεχίσεις την 1η φάση και μετά τις 5 μέρες, αν υποφέρεις και από τις τρεις παθήσεις, αν έχεις πολύ βάρος να χάσεις και αναγνωρίζεις τα συμπτώματα των παθήσεων αυτών. Αλλά μπορείς και να προχωρήσεις στην επόμενη φάση. Επίσης, το σώμα μας θα ξεφορτωθεί όλες τις τροφές που δεν ανέχεται και η γλυκόζη στο αίμα θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

Πως αισθανόμαστε:
Αν το Candida είναι το πρόβλημα μας, θα αισθανόμαστε σοβαρά και δυσάρεστα συμπτώματα όσο το candida καταπολεμείται μέσα στο σώμα μας.  Αν πάσχουμε από τροφική δυσανεξία, θα παρατηρήσουμε συμπτώματα στέρησης και λιγούρες για την/τις τροφές που ευθύνονται για την πάθηση αυτή. Μόλις απορριφθούν οι ουσίες αυτές από τον οργανισμό, θα αισθνόμαστε σωματική δύναμη και πνευματική διαύγεια, όση δεν είχαμε αισθανθεί καιρό. Αν πάλι έχουμε υπογλυκαιμία, τότε με τις πρώτες μέρες το επίπεδο γλυκόζης θα σταθεροποιηθεί. Σίγουρα όμως θα πεινάς; όχι όμως από κανονική πείνα αφού μπορείς να φας όση από τις επιτρεπόμενες τροφές θέλεις. Αλλά, όποια τροφή σε πειράζει θα σου φωνάζει "φάε με", ή αν έχεις υπογλυκαιμία θα θέλεις γλυκά ή ζάχαρη.

Στην 2η φάση χάνουμε βάρος. Συνεχίζουμε να καταπολεμάμε τις 3 παθήσεις (αν πάσχουμε από αυτές) ενώ έχουμε μεγαλύτερη ποικιλία τροφών. Επίσης, σε αυτό το στάδιο αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες αποκλείοντας συγκερκιμένες ομάδες μακροπρόθεσμα και διδάσκοντας το σώμα μας  σε σωστές διατροφικές επιλογές. Δεν πεθαίνουμε της πείνας και δεν στερούμαστε (εκτός κι αν εννοείτε στέρησει ένα κιλό προφιτερόλ από τον Αδριά). θα δείτε ότι δεν θα πεινάτε και σταδιακά θα εξαφανιστούν και οι λιγούρες. Θα αρχίσετε να τρώτε με μέτρο τις σωστές τροφές. Άλλωστε αν χρειάζεστε κάτι γλυκό μπορείτε να φάτε κάπιο φρουτο. Όχι όμως αποξηραμένο ή κομποστα, γιατί αυτά είναι επεξεργασμένα. Δεν στερούμαστε, το ξαναλέω, αλλά τρώμε υγιεινά. Σε αυτή την φάση τρώμε υγιεινές, αληθινές τροφέςθρεπτικές για το σώμα, που δίνουν ενέργεια. Ουσιαστικά τρώμε τα καλά και αποφεύγουμε τα κακά. Η ζάχαρη και όλες οι γλυκαντικές ουσίες δεν περιέχουν θρεπτικές ουσίες και η επεξεργασία έχει αφαιρέσει από άλλους επεξεργασμένους υδατάνθρακες ότι καλό είχαν. Προτιμούμε υδατάνθρακες ολικής άλεσης με περισσότερες ίνες, περισσότερες θρεπτικές ουσίες και λιγότερη καταπόνηση για το πάγκρεας.

Η 3η φάση περιλαμβάνει το διατροφικό πρόγραμμα για όλη τη ζωή. Μπορούμε να τρώμε χωρίς λιγούρες, ότι θέλουμε, σχεδόν όποτε το θέλουμε.Απλά θα έχουμε μάθει να αναγνωρίζουμε τα προειδοποιητικά σημάδια για να ξαναμπούμε στον σωστό δρόμο. Το σημαντικότερο είναι να επιλέξουμε να τρώμε υγιεινά για την υπόλοιπη ζωή μας. Θα μάθουμε να τρώμε για να ζούμε και όχι να ζούμε για να τρώμε.

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί την μπερδεύουν λανθασμένα με την Άτκινς, επειδή έχει φάσεις. Ή ακόμα και με την Ντούνκαν. Όχι σε αυτές τις δίαιτες στερήστε πολλά. Με το διατροφικό πλάνο της Harcombe όμως μαθαίνουμε να τρεφόμαστε σωστά. Να πέρνουμε την απαραίτητη ενέργεια από τα τρόφιμα μας, και να μην αναλωνόμαστε σε ουσίες που δεν έχουν τίποτα το θρεπτικό να μας δώσουν. Αν χρειάζεται μπορείτε να πάρετε κάποια πολυβιταμίνη, αλλά προς θεού αποφύγετε χημικά σκεβάσματα και όλα τα επεξεργασμένα προιόντα. Ο αγρότης που έτρωγε (παλιά) βρώμη για πρωινό, ή κρέας με σαλάτα ή όσπρια ήταν ποτέ παχύς (μην κοιτατε τώρα, υπήρξαν κι οι επιχορηγήσεις); Αλλά η βασική τροφή ήταν αυτή.

Πολλοί θα πουν ότι: .. "κάνω την Άτκινς και με βοηθάει, αυτή θα με βοηθήσει;" - Αφού κάνεις την Άτκινς και σε ικανοποιεί τότε γιατί θέλεις να δοκιμάσεις κάτι άλλο; Κάποιοι άλλοι θα πουν...."Το σωστό είναι να τρως λίγο από όλα και να μην στερείστε  - Σωστό αυτό όταν έχεις φτάσει στο σωστό επίπεδο κιλών, αλλά όταν έχεις θέμα εθισμού με κάποιες τροφές που σου κάνουν κακό βλ. ζάχαρη, αλεύρι, επεξεργασμένοι υδατάνθρακες κτλ τότε αυτή η συμβουλή ακούγεται σαν να λες σε ναρκομανή να κόψει την ηρωίνη μεν  αλλά που και που επιτρέπεται να παίρνει λίγο.!!!!!γιατί να υποβάλλεις τον εαυτό σου σε αυτό το βασανιστήριο;




The KM Projects
Not just another beauty blog