Monday, 7 January 2013

1η ΦΑΣΗ - The Harcombe Diet

Λοιπόν, ξέρω ότι οι περισσότερες από εσάς θέλουν να πάω κατευθείαν στο ψητό (μεταφορικά και κυριολεκτικά) και να πω τι περιλαμβάνει και τι όχι η πρώτη φάση. Καλό είναι όμως πριν ξεκινήσετε την 1η φάση να έχετε κάποιες γνώσεις σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της δίαιτας αυτής αλλά και την λογική της. Δεν θα σας κουράσω με αναλύσεις. Θα περάσω κατευθείαν στο ψητό, υποσχόμενη όμως μέσα στις επόμενες αναρτήσεις να σας αναλύσω όλα τα τι και πως και γιατί ....

The Harcombe diet

Το διατροφικό πρόγραμμα κατά την πρώτη φάση υποθέτει ότι πασχουμε από μια ή ακόμα και από όλες τις παθήσεις - candida, τροφική δυσανεξία και υπογλυκαιμία. Έτσι περιορίζεται στις βασικές τροβές που θα επιτρέπονταν σε αυτά τα διατροφικά προγράμματα. Ωστόσο, αν υποψιάζεσαι ότι έχεις τροφική δυσανεξία θα πρέπει να αποχαιρετήσεις και τα αβγά, το φυσικό γιαούρτι και τα τόφου (προϊόν από σόγια). Εγώ πάλι δεν έχω, οπότε μποώ να τα συμπεριλάβω στο διαιτολόγιο της πρώτης φάσης.

Το πενθήμερο λοιπόν διατροφικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει:
Κρέας: Όσο θέλουμε, αγνό, μη επεξεργασμένο, φρέσκο όχι καπνιστό ή παστό (θεός φυλάξει). Ευτό μπορεί να περιλαμβάνει και χοιρινό, φρέσκο ζαμπόν ή μπέικον, βοδινό, μοσχάρι, κουνέλι, κοτόπουλο, γαλοπούλα, αρνί, πάπια κτλ

Ψάρι: Όσο θέλουμε, αγνό, όχι επεξεργασμένο (τύπου ψαροκροκέτες), και όχι καπνιστό ή παστό. Μπορεί να περιλαμβάνει επίσης όστρακα όπως γαρίδες, αστακό (αρκεί να μην έχουμε αλλεργία κτλ). Μπορούμε να τρώμε κονσερβαρισμένο ψάρι αρκεί να μην έχει πρόσθετα συστατικά πέρα από αλάτι ή λάδι (πχ τόνος). Μπορούμε να μαγειρεύουμε το ψάρι στον ατμό, στον φούρνο με λάδι ή να το ψήνουμε στη σχάρα.

Αυγά: Όσα αβγά θέλεις αρκεί να μην έχεις αλλεργία. Μπορεί να είναι αβγά κότας, παπιας κτλ Μην ανησυχείς για την υπερκατανάλωση αβγών στην 1η φάση αν σε απασχολεί η χοληστερίνη σου. Θα ξεκαθαρίσω σε μελλοντικό ποστ για τη χοληστερίνη , τα υδρογονοποιημένα ή κορεσμένα λίπη κτλ

Σαλάτες και λαχανικά: Όλα τα πράσινα πχ μαρούλια, ραδίκια, φρέσκα κρεμμυδάκια, αγγούρι, κολοκυθάκια, πιπεριές, λάχανο, μπρόκολο, μπάμιες, αρακάς, πράσα κτλ. Επίσης παντζάρια, σέλινο, αντίδια, ελιές, ντομάτες, μελιτζάνα, σπαράγγια, βλαστάρια μπαμπού (για τους πιο γκουρμέδιάρηδες) καυτερές πιπεριές,  κολοκύθα. Επίσης όλα τα βότανα και τα μπαχαρικά και τα καρυκεύματα : βασιλικός, κόλιαντρο, κύμινο, άνηθο, μάραθο, μέντα, ρίγανη, μαϊντανός, πιπέρι, φασκόμηλο κτλ.

Τα λαχανικά που ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ είναι τα μανιτάρια και οι πατάτες. Τα μανιτάρια ευθύνονται για το Candida και οι πατάτες έχουν πολλούς υδατάνθρακες.

Επίσης, Φυσικό Γιαούρτι (αν δεν έχεις αλλεργία στα γαλακτοκομικά). Προσωπικά προτιμώ το ΟΛΥΜΠΟΣ ΠΝΟΗ αλλά όλα τα φυσικά γιαούρτια είναι εύκολο να βρεθούν στο εμπόριο (TOTAL, ΣΤΡΑΓΓΙΣΤΟ, ΠΡΟΒΕΙΟ με πέτσα κτλ.) ΠΡΟΣΟΧΗ! Όχι τα επιδόρπια γιαουρτιού τύπου Actimel κτλ

Καστανό ρύζι: Μπορείς να τρως μέχρι 57 γρ (ξηρό βάρος πριν το μαγείρεμα. Αν είστε χορτοφάγοι μέχρι 170 γρ.Όχι ρυζογκοφρέτες γιατί είναι γεμάτες αέρα και είναι τελικά επεξεργασμένες.

Για την πρώτη φάση επίσης δεν θα τρώμε τυρί, γάλα ή άλλα γαλακτοκομικά. Όχι αλκοόλ, ούτε καφείνηούτε χυμούς φρούτων. Επίσης, ξεχνάμε το ξύδι στα φαγητά, σαλάτες κτλ  ;)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:

Πρωϊνό:
  • Αβγά με μπέικον
  • Χτυπημένα αβγά (χωρίς γάλα) μαγειρεμένα με βούτυρο και αλατοπίπερο όσο θέλουμε
  • Σκέτη ομελέτα ή με ζαμπόν
  • Γιαούρτι
  • Βρώμη σε νερό (όχι γάλα στην πρώτη φάση). Προσωπικά μου αρέσει να βάζω κανέλα...
 Μεσημεριανό / βραδυνό
  • Σαλάτα νισουάζ
  • Σολομός νισουάζ
  • Σαλάτα με κοτόπουλο
  • Όσο κρέας ή ψάρι / λαχανικά θέλεις
  • Ομελέτα και σαλάτα
  • Αβγό ή σαλάτα με κρύο κρέας (πχ κοτοπουλο, ζαμπόν, γαλοπούλα κτλ)
  • Κρέας και λαχανικά ατμού
  • Γεμιστές ντομάτες / πιπεριές
  • Καστανό ρύζι με λαχανικά ατμού
 Η πρώτη φάση διαρκεί 5 μέρες. Υπομονή... Τρώμε όποτε θέλουμε όλες τις τροφές που επιτρέπονται στην πρώτη φάση. Το καλύτερο είναι να τρώμε 3 κυρίως γεύματα την ημέρα με σνακ ενδιάμεσα , αν πεινάμε πραγματικά. Τρώμε όσο θέλουμε εκτός από το ρύζι ή την βρώμη που θα έχει περιορισμούς. 57 γραμμάρια ρυζιού (ξηρό πριν το μαγείρεμα) και 3-4 κουταλάκια βρώμη.

Μπορούμε να φάμε ένα μεγάλο πιάτο με μπέικον και αβγά για πρωινό αρκεί το μπέικον να μην έχει πρόσθετα συστατικά, όσο κρέας ή ψάρι θέλουμε στα κυρίως γεύματα. Ενδιάμεσα αν πεινάμε μπορούμε να φάμε κρύο κρέας, σφιχτά αυγά βραστά, ωμά καρότα, γιαούρτι κτλ.

Σε επόμενη ανάρτηση θα σας εξηγήσω το ΓΙΑΤΙ της πρώτης φάσης αλλά και το ΠΩΣ θα αισθάνεστε κατά την διάρκεια αλλά και μετά από αυτή.



The KM Projects
Not just another beauty blog



Advertisement